Jaký to má smysl?!

Smyslem tohoto blogu je převážně informovat mou rodinu, přátele, známé a všechny, kteří zavítají na tyto stránky o tom, jak se mi vede na mé pětiměsíční dobrovolnické a pracovní stáži v Ugandě, kam se chystám jako dobrovolník Arcidiecézní charity Praha a kde bych se měla podílet na realizaci projektu Adopce na dálku. Odlétám 15.2.2012 z Mnichova a návrat do ČR plánuji na 18.7. 2012, tak snad vše půjde jak má... Doufám, že blog splní svůj účel a možná bude mladším ročníkům CARITAS-Vyšší odborné školy sociální Olomouc, kterou studuji, sloužit jako inspirace v případě, kdyby se také rozhodli odjet na praxi právě do Ugandy...

středa 14. března 2012

Už pět týdnů v Ugandě

Mám pocit, že to tu strašně rychle utíká a to tempo se mi moc nelíbí, protože nejradši bych tu zůstala déle než "jen" pět měsíců. Mám tu totiž hodně přátel, takže po práci je vždy co dělat a ani o víkendu se nenudím.
Možná by pro vás mohlo být zajímavé, co jsem dělala předchozí dny. Kromě pracovních povinností jsem byla ve středu 8.3. na slavnostním Mezinárodním dnu žen, jež se v Ugandě slaví jako státní svátek. Oslava se konala tady v Nebbi a přijel i ugandský  prezident Museveni spolu se svou ženou. Mimo prezidenta jste tu mohli vidět zástupce snad všech ugandských ministerstev a také různé další významné hosty. Já seděla kousek od prezidenta, respektive naše místa začínala tam, kde končil červený koberec :-D. Byla jsem tam s ředitelem Caritas Nebbi a s jednou kolegyní. Před začátkem se na pódiu vystřídalo několik skupin tanečníků místních tanců. Slavnost začínala promenádou vojsk ugandské armády, policie a vězeňské služby. Poté následovala promenáda škol a organizací, které pomáhají ženám. Pak bylo prezidentem uděleno několik vyznamenání, myslím 75 nebo tak nějak. Následovalo předání stipendií dvěma studentkám místních škol a vše bylo završeno několika proslovy nejen místních zástupců, ale i zástupce OSN, týkající se žen a jejích problémů. Zlatým hřebem pak byl projev prezidenta, který občas použil několik slov z místního jazyka ALUR. Na úplný závěr byla opět promenáda a odjezd prezidenta. V těchto dnech bylo Nebbi nejbezpečnějším městem v Africe :-D, neboť tu několik dní přespávalo obrovské množství vojáků, právě díky přítomnosti prezidenta na slavnosti a to byl také jeden z důvodů, proč nemám žádné fotky, jelikož focení bylo povoleno pouze médiím.

V pátek jsem pak uspořádala posezení, na které jsem pozvala všechny zaměstnance Caritas Nebbi včetně 4 praktikantů, studentů rozvojových studií a sociální práce v Kampale, kteří jsou tu na tříměsíční praxi. Pak jsme se v poloviční skupince přesunuly do prostor místní diskotéky s cílem si zatancovat. Myslím si, že uspořádat něco takového byl hodně dobrý nápad, jelikož jsme se tak mohli všichni trochu lépe poznat i s nově příchozími a užili jsme si hodně srandy.


V sobotu jsme se pak zůčastnila pohřbu, jelikož bratr našeho kolegy zemřel při nehodě jeho  motorky.Uganďané obecně moc dlouho netruchlí. Jedním z důvodů je jejich silná víra v Boha a možná také i  tčetnost těchto nebo podobných událostí.

Tento víkend jsem pozvaná od Fr.Charlese na jeho farnost v městečku Rhino Camp asi 70 km od Nebbi směrem na Sever. A chystám se také na svatbu, kde má svou lásku zpečetit nespočet párů, takže určitě budu mít spoustu fotek :).

7 komentářů:

  1. "... A chystám se také na svatbu, kde má svou lásku zpečetit nespočet párů..." - teda, teda, Marcelo, pět týdnů a už svatba?!? :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to víš, tady je tolik sňatkuchtivých nezadaných mužů, stačí si jen vybrat :-D..Nee sranda, bude to velká událost prý 220 svatebních párů má být oddáno na jednom místě v jeden moment:-D..Já jsem jen jedna ze svatebčanů a jeden z fotografů. Ale příště se, Jirko, kdyžtak podepiš ;-)

      Vymazat
    2. Jsem si holt nemohl pomoct, víš jak, navíc když jsme to probírali před tvým odjezdem... ;-)

      A s tím podepisováním to máš těžké - není tu kolonka jméno a email, jak bývá u běžných systémů zvykem, a podepisovat se na konec komentáře mi přijde takové... divné. Ale pro tentokáte budiž po tvém!

      Jirka

      Vymazat
    3. Jenže tehdy to bylo jenom teoreticky,navíc na vdávání mám ještě času dost..Jsem tu totiž nejmladší z kolegů na Charitě, tak mi říkají Baby Caritas :-D..tudíž ne, opravdu nejdu na vlastní svatbu:-D..Jo a s tím podepisování, jde to leda pokud máš gmail :-D..

      Vymazat
  2. jee, Marse, ale do vdavani bych se nehnala... ale je bezva, ze jsi stastna. mam za Tebe radost! ale i tak na sebe davej bacha :) venous

    OdpovědětVymazat
  3. Tak trochu musím přemýšlet nad tím, jestli se chystají zapečetit opravdu svou lásku.. není to spíš jejich povinnost? :( 220 párů.. to zní dost podezřele.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrá otázka, vlastně to spíš byl takovej nápad o překonání rekordu..Z toho jeden pár to už nevydržel a vzali se dřív, tudíž ne 220 ale 219 párů :-D...Osobně ale dávám přednost komornejším slavnostem...díky tak obrovskýmu počtu lidí, si prstýnky předávali ne jednotnotlivě, ale hromadně..tudíž jako masa lidí a ne jako jednotlivé dvojice..

      Vymazat