Jaký to má smysl?!

Smyslem tohoto blogu je převážně informovat mou rodinu, přátele, známé a všechny, kteří zavítají na tyto stránky o tom, jak se mi vede na mé pětiměsíční dobrovolnické a pracovní stáži v Ugandě, kam se chystám jako dobrovolník Arcidiecézní charity Praha a kde bych se měla podílet na realizaci projektu Adopce na dálku. Odlétám 15.2.2012 z Mnichova a návrat do ČR plánuji na 18.7. 2012, tak snad vše půjde jak má... Doufám, že blog splní svůj účel a možná bude mladším ročníkům CARITAS-Vyšší odborné školy sociální Olomouc, kterou studuji, sloužit jako inspirace v případě, kdyby se také rozhodli odjet na praxi právě do Ugandy...

pondělí 5. března 2012

Víkend s číslem 3

Po relativně náročném týdnu, kdy tu teplota šplhala ke čtyřiceti stupňům celsia, nezapršelo a já měla kromě jednoho dne, kdy jsem byla na oslavě při příležitosti otevření nového domu pro bratry Františkány v Oface, docela dost práce, následoval oddechový víkend. Naštěstí nebyl celý víkend jen o válení se po posteli, ale díky mé ukecanosti jsem se skamarádila s místní dívkou, která prodává v obchodě, který je hned vedle.
Tato dívka se jmenuje Stela a pro někoho překvapující může být, že ve svých 22 letech (je pouze o rok starší než já) už má dvě děti, z toho nejstarší syn má 7 let a chodí do první třídy, ale tady je to prostě takový standard i když věková hranice pro první dítě se už také pomalu ale jistě zvyšuje. Pátek odpoledne jsem tedy strávila venku před jejím krámkem a bavily jsme se o všem možném. Také jsme se domluvily, že se uvidíme v neděli a něco podnikneme. Sobota pro mě byla ve znamení četby, v kanceláři UCDT (dceřinná společnost Charity Praha v Ugandě) v Kampale jsem si zapůjčila velice čtivou a zábavnou knížku s názvem Uganda society observed od Kevinna O´Connora. Jsou zde velice vtipné pasáže ze života Uganďanů a také jsou zde zmíněny názory na některé věci. Mám v plánu si tuto knížku zakoupit domů a pak případným zájemcům o praxi v Ugandě zapůjčit. Jinak ale tato kniha není nijak směrodatná, aby nedošlo k omylu :D.

A pak nastala konečně neděle a kolem dvanácté ugandského času jsem jela na boda boda do města, kde už na mě čekala Stela. Něco málo jsme nakoupily a pak mě zavedla do svého skromného domečku v místním provedení se slaměnou střechou a hliněnými zdmi, ale byl velice útulný, akorát tak pro jednoho. Měsíčně prý za něj platí 5000 UGX což je v přepočtu na koruny asi nějakých 40 Kč. Její děti bydlí s jejími rodiči v jiném městě, protože Stela musí vydělávat na to, aby se jednak uživila sama a také aby je mohla podporovat při studiích, což zahrnuje především placení školních poplatků. Kolem půl třetí byla hotova s obědem a jelikož jsem trošku akčnější povahy, tak jsem se rozhodla, že budu jíst v africkém stylu, tedy v sedě na podlaze a rukama :). Bylo to velice vtipné, ale je pravda, že tak si člověk mnohem více vychutná jídlo, které bylo skvělé, jelikož jsem po dlouhé době měla opět naše brambory, kterým se tady říká irish potatoes. Po obědě jsme se šly projít a čekalo mě překvapení v podobě návštěvy malého ugandského nahrávacího studia, kde mi pustili pár klipů a cestou zpátky jsem právě aktéra z jednoho klipu potkala. Na závěr dne jsme zašly do hotelu (hotely se v Ugandě využívají také jako lepší hospody, na osvěžení u piva, hraní kulečníku nebo sledování fotbalu). A zde jsem se potkala se zaměstnancem Charity Alfredem. Takže jsem měla o zábavu postaráno, když Stela hrála kulečník... Tento způsob víkendu zdá se mi býti vydařeným :)

Najdete mě?

Ve čtvrtek jsme se sociálním pracovníkem Amosem vyrazili do terénu, tentokrát opět do Paidhy, kde nás čekala kontrola docházky dětí. Nejsilnějším zážitkem dne pro mě bylo, když jsem se přesouvala z jedné školy přes školní hřiště do druhé a za mnou šla velká skupina dětí, které když jsem vytáhla foťák, začaly výskat a skákat, aby také byly v záběru a přitom se mě snažily dotknout, asi aby zjistily, jestli je moje kůže jiná ještě něčím jiným než barvou....



Děti kam se podíváš :)

2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Díky:). Žádná fotomontáž, nebo download z netu, jenom zachycení reality:)

      Vymazat