Jaký to má smysl?!

Smyslem tohoto blogu je převážně informovat mou rodinu, přátele, známé a všechny, kteří zavítají na tyto stránky o tom, jak se mi vede na mé pětiměsíční dobrovolnické a pracovní stáži v Ugandě, kam se chystám jako dobrovolník Arcidiecézní charity Praha a kde bych se měla podílet na realizaci projektu Adopce na dálku. Odlétám 15.2.2012 z Mnichova a návrat do ČR plánuji na 18.7. 2012, tak snad vše půjde jak má... Doufám, že blog splní svůj účel a možná bude mladším ročníkům CARITAS-Vyšší odborné školy sociální Olomouc, kterou studuji, sloužit jako inspirace v případě, kdyby se také rozhodli odjet na praxi právě do Ugandy...

neděle 12. února 2012

Poslední dny doma..

     Čím víc se blíží můj odjezd, tím více se mi nechce. Momentálně jsem ve fázi, kdy si nadávám, že jsem se do toho vůbec dala, protože přece jen, tohle bude poprvé, co jedu někam daleko od rodiny a přátel na tak dlouhou dobu..Nejdéle jsem byla v zahraničí tři týdny a najednou mám jet na týdnů dvacet..Je to zvláštní, této dnešní ubrečené fázi předcházela nejprve fáze těšení se, kterou vzápětí vystřídala fáze obav a strachu a poté cestovní horečka, kdy jsem měla pocit, že absolutně nic nemůžu stihnout a ani na návrat domů jsem nemyslela. Tohle je už snad za mnou a očekávám fázi přijetí a smíření, která by se měla dostavit někdy během úterka, kdy bych snad už měla sedět v jednom z dílčích vlakových spojů mé cesty na letiště do Mnichova.
     Každopádně vrátit se ve zdraví domů PLÁNUJU. Nejen že s rodinou a se všemi kamarády a kamarádkami budu oslavovat svůj návrat doma nebo nad pěkně vychlazeným půllitrem v zakouřeném prostředí místní hospůdky, ale také jsem si u babičky objednala zelí s knedlíkem a uzeným, tak snad mi jej po návratu udělá. Aspoň se mám na co těšit :).
     Když nad tím tak přemýšlím, napadá mě, že přece jen ta fáze smutku a loučení k něčemu je, neboť se mi snáze určují mé hodnoty, se kterými do Ugandy odjíždím a které, doufám, přežijí (bez vyškrtnutí, či posunutí v hodnotovém žebříčku výš či níž) konfrontaci s hodnotami místních, až se dostanu do fáze kulturního šoku...
     

4 komentáře:

  1. Juuuu to je zajímavé:) Tedy vůbec jsem o tom nevěděla, že chceš někam jet, ale tvůj blog je velmi dobrý nápad. Určitě jsem bdudu chodit tě virtaálně navštěvovat a informovat se, jak se ti daří v Ugandě:) Držím palečky at vše zvládneš...DENISA KRAT.

    OdpovědětVymazat
  2. Marsee dodatečně ti přeju šťastnou cestu a návrat už URČITĚ zapijem=)))Když budeš moct,tak se mi ozvi. Měj se krásně a ve zdraví se vrať!
    Kačka Č.

    OdpovědětVymazat
  3. cau kocko,jak se mas_a co je novyho?A CO JINAK CO VSECHNO POVIDEJ PREHANEJ STYSKA SE MI PO TOBE MOC MOC MOC A TESI M SE AZ PRIJEDES MAM TI TOHO TOLIK CO VYPRAVET.MEJ SE KRASNE A OZVI SE MI JU JAK SI NA TO!!!!!!!MAM TE MOC MOC RADA BERUSKO MEJ SE A UZIJ SI TO TAM MAXIMALNE!!!LUCKA TVOJE SESTRENKA

    OdpovědětVymazat
  4. Díky holky, však až se v červenci vrátím domů, tak se s váma se všema sejdu a pokecáme! Tak se mějte zatím hezky:)

    OdpovědětVymazat